کره جنوبی0-ایران1: حماسه اولسان/ این بار هم مشهدی دیگر ما را جهانی کرد

 

دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در چهارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه مونسوی شهر اولسان برگزار شد که در نهایت با برتری یک بر صفر تیم کشورمان و صعود به جام جهانی 2014 برزیل همراه شد.

تیم ملی با ترکیب رحمان احمدی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد وارد میدان شد و بازی را آغاز کرد.

نیمه نخست این دیدار با حملات پردامنه کره ای ها و با حمایت تماشاگران این تیم آغاز شد،در دقیقه 6 این دیدار یکی از ارسال های کره ای ها با ضربه محکم مهاجم این تیم از روی دروازه به بیرون رفت که این مهمترین موقعیت کره بود.در ادامه این کره ای ها بودند که برتری داشتند و مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و حملات پردامنه ای را روی دروازه تیم کشورمان تدارک دیدند،ایران در دقیقه 40 صاحب یک ضربه خطا از میانه میدان شد که مسعود شجاعی این توپ را بلند درون محوطه جریمه فرستاد که تبدیل به یک ضد حمله شد و کره ای ها از بهترین موقعیت خود نتوانستند استفاده کنند و در شرایطی که رحمان احمدی هم بیرون آمده بود مهاجم کره ناکام ماند.

در پنج دقیقه پایانی کره ای ها همچنان برتری خود را حفظ کردند اما توان دقایق ابتدایی بازی برای رسیدن به دروازه ایران را نداشتند. کره ای بهترین موقعیت خود را در دقیقه 41 از دست دادند. در مجموع نیمه اول برتری کامل با کره جنوبی بود اما بازیکنان ایران با ارائه یک بازی کم اشتباه اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

نیمه نخست این دیدار در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم قطر در تاشکند با یک گل از ازبکستان پیش افتاد تا ایران با این نتایج در آستانه صعود به جام جهانی قرار بگیرد.

نیمه دوم متعادل تر آغاز شد و ملی پوشان کشورمان رفته رفته بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند ، در دقیقه 60 قوچان نژاد با سماجت خود را در موقعیت گلزنی قرار داد و توانست دروازه کره را باز کند تا تیم کشورمان با یک گل پیش بیفتد.

قوچان نژاد نشان داد که یک بازیکن حرفه ای تمام عیار است. او از یک روزنه کوچک یک گل سرنوشت ساز خواست تا پنجره صعود به جام جهانی را باز کند.

پس از این گل بازیکنان کشورمان با روحیه بهتری بازی را دنبال کردند ضمن اینکه در بازی همزمان ازبکستان موفق شد گل تساوی را وارد دروازه قطر کند.

در 20 دقیقه پایانی فشار حملات کره ای ها مضاعف شد و حملات بیشماری را روی دروازه تیم ملی کشورمان انجام دادند ، در دقیقه 75 خطرناک ترین فرصت کره ای ها روی ضربه ی ایستگاهی را رحمان احمدی در دو نوبت با درخشش خود دفع کرد،در دیدار همزمان ازبکستان با نتیجه سه بر یک از قطر پیش افتاده و امیدوار به ادامه کار بود،در ادامه بازی حساب شده و هوشمندانه بازیکنان تیم ملی به چشم آمد ، ملی پوشان جمهوری اسلامی ایران با غیرت و با تمام وجود بازی کرده و از دروازه خودی دفاع کردند و در نهایت مزد بازی شجاعانه خود را با چهارمین صعود به جام جهانی گرفتند.

ما پس از چند دوره سرانجام مقتدرانه به جام جهانی صعود کردیم تیم ما با 16 امتیاز بالاتر از کره جنوبی و ازبکستان قرار گرفت و کره جنوبی و ازبکستان هر دو 14 امتیازی شدند اما کره به دلیل تفاضل گل بهتر جواز صعود به جام جهانی گرفت.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1392 ا 21:37 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.